Urządzenia biurowe - sprawdź, jak na nich zaoszczędzić

Urządzenia biurowe - sprawdź, jak na nich zaoszczędzić

Drukarki, komputery i telefony stały się naszą codziennością, nie obejdzie się dziś bez nich żadne biuro, ani żaden przedsiębiorca. Urządzenia te potrafią jednak generować spore koszty, zarówno przy zakupie, jak i w trakcie użytkowania, czy podczas napraw. Czy da się na tym wszystkim trochę zaoszczędzić?

Nie kupuj nowego, naprawiaj!

Psujące się urządzenia potrafią doprowadzić do szału. Nie daj się jednak ponosić emocjom, w większości przypadków naprawa jest po prostu tańsza. Jeśli chcesz jednak faktycznie zaoszczędzić, musi ona zostać wykonana rzetelnie. Wbrew pozorom, żeby cieszyć się bezawaryjnością, nie trzeba wcale odsyłać uszkodzonego smartfonu czy laptopa do producenta, nie trzeba też wybierać opcji najdroższych. Jak zatem wybrać? Najlepiej znaleźć miejsce autoryzowane, specjalizujące się w konkretnej marce. Jeśli zepsuje Ci się laptop Asus, to zamiast placówki naprawiającej dosłownie wszystko, wybierz solidny serwis Asus. Poznań ma wiele dedykowanych danym markom serwisów, wystarczy poszukać.

Drukarka w dzierżawie

Nie jest to błąd ani żart, a prawdziwe i co więcej, zaskakująco korzystne rozwiązanie. Jeśli planujesz zakup drogiego urządzenia wielofunkcyjnego do biura, zastanów się, czy nie lepiej będzie postawić na długoterminowy wynajem kserokopiarek. Katowice to jedno z pierwszych miast w Polsce, w którym dostępna jest taka usługa. Główną zaletą najmu lub dzierżawy jest oczywiście brak konieczności inwestowania w sprzęt, ale usługa ta niesie ze sobą znacznie więcej korzyści. Zapewnieniem wszystkich materiałów eksploatacyjnych i serwisu zajmuje się właściciel sprzętu, Ty tylko korzystasz. Nie ma więc mowy o nieprzewidzianych wydatkach związanych z awariami. Taka opcja nie jest też wcale droga.

Nie przepłacaj za tonery

Jeśli posiadasz już jednak własną drukarkę, to zapewne wiesz, jak drogie potrafią być dedykowane do niej tusze. Prawda jest taka, że kupując materiały eksploatacyjne od producenta urządzenia, płacimy głównie za koszty opracowania technologii. Jeśli chcesz zaoszczędzić, postaw na dobrej jakości zamienniki. Różnica w cenach jest naprawdę ogromna, porządny toner do hp ce285a potrafi być nawet kilkukrotnie tańszy. Pamiętaj tylko by kupować tusze wyłącznie w wyspecjalizowanych w tym kierunku sklepach internetowych. Cena nadal będzie niska, będziesz mieć jednak pewność, że kupiony przez Ciebie produkt jest bezpieczny dla samej drukarki i odpowiednio wydajny.

Jak widać, koszty generowane przez urządzenia biurowe można łatwo zmniejszyć. Powiedzenie "co tanie, to drogie" nie ma tu zastosowania. Rozsądne rozwiązania są na wyciągnięcie ręki, wystarczy po nie sięgnąć.