Targi są ogromną szansą dla każdej firmy – jak się na nich wyróżnić?

Targi są ogromną szansą dla każdej firmy – jak się na nich wyróżnić?

Dzień targów jest wyjątkową datą w terminarzu każdego przedsiębiorcy. To ogromna szansa do szerszego zaprezentowania firmowej oferty i nawiązania nowych kontaktów biznesowych. Dlatego dziś chcielibyśmy napisać o tym, w jaki sposób wyróżnić naszą markę na targach. Jeżeli więc aktualnie zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób przygotować się do targów to ten artykuł jest właśnie dla Ciebie. Oto cztery złote zasady, dzięki którym zwiększysz firmowe szanse na targach – zapraszamy do lektury!

Nie ograniczaj się wyłącznie do jednej branży

Wiele firm ogranicza swoje występy na targach wyłącznie do tych, które są związane stricte z daną branżą, co nie jest do końca dobrym posunięciem. Zastanów się, czym konkretnie zajmują się Twoi klienci i pod tym kątem selekcjonuj wydarzenia, na których planujesz reklamować swoje produkty czy usługi. Posłużymy się przykładem – jeżeli Twoja firma oferuje tanie przesyłki zagraniczne to czy oprócz targów firm kurierskich nie warto również zaprezentować swojej oferty na branżowych targach skupiających firmy handlujące przez internet? Udział w takich wydarzeniach jest przecież ogromną szansą na pozyskanie nowych klientów – tak tych zainteresowanych zakupami online jak i tych, którzy planują tanim kosztem wysyłać w zagranicę produkty ze swojej oferty!

Zadbaj o estetyczny wygląd stanowiska targowego

Zadbaj o atrakcyjny odbiór wizualny Twojego stanowiska – dzięki temu wyróżnisz się na tle innych, nudnych punktów firmowych. W jaki sposób to zrobić? Z pewnością unikaj odgradzania swojego punktu popularnym a jakże nieestetycznym i po prostu nudnym namiotem-altaną ogrodową. Jeżeli bierzesz udział w targach organizowanych w zamkniętym obiekcie, to o wiele lepszym posunięciem będzie pozostawienie otwartej przestrzeni na Twoim stanowisku. I jego ciekawa aranżacja – wygodne kanapy, fotele, ewentualnie telewizor lub projektor i kilka prostych mebli. Nowoczesne stoiska targowe to zazwyczaj punkty otwarte, a nie zamknięte w dodatku pod nieestetyczną altaną ogrodową!

Postaw na wygodę odwiedzających!

Akapit wyżej wspomnieliśmy już nieco o wygodnych meblach. Niech więc Twój gość rozsiądzie się wygodnie na kanapie, a Ty poczęstuj go ciasteczkami i herbatą. Takie okoliczności sprzyjają nawiązywaniu nowych relacji – osoby odwiedzające Twoje stanowisko z pewnością chętnie posłuchają przy kawie czy herbacie o tym, czym się zajmujesz i jaką ofertę ma Twoja firma.

Nie rozrzucaj ulotek i wizytówek po całym stanowisku!

Po pierwsze, zadbaj o wysoką jakość firmowych materiałów promocyjnych. Po drugie nie popełniaj tego błędu co wiele firm biorących udział w targach i nie rozrzucaj ich po wszystkich meblach. Spokojnie – kilka ulotek na blacie i stand z wizytówkami w widocznym miejscu to wszystko, czego potrzebujesz, aby zrobić dobre wrażenie. Materiały promocyjne rozrzucone po całym stanowisku wprowadzają do takiego punktu chaos i działają negatywnie na jego odbiór wizualny.