Promocja lokalna regionu. Na czym się skupić?

Promocja lokalna regionu. Na czym się skupić?

Poszczególne jednostki administracyjne i urzędy otrzymują co roku znacznej wielkości budżety, które mają zostać w całości przeznaczone na promowanie danej miejscowości na poziomie lokalnym. Z tego powodu wiele gmin i powiatów inwestuje w różne formy reklamy, aby przyciągnąć możliwie dużą liczne turystów i przedsiębiorców.

Reklama typu OOH

Reklama OOH (czyli z ang. out of home) to określenie odnoszące się do różnego rodzaju nośników reklamowych zlokalizowanych w przestrzeni miejskiej. Są to m.in. billboardy, siatki wielkoformatowe, telebimy, citylighty czy plakaty w komunikacji miejskiej. W ostatnim czasie na popularności zyskała również reklama w centrach handlowych, która jest niezwykle skuteczna z uwagi na swój zasięg i pokaźną widownię dzienną. Tego typu działania to doskonały sposób na lokalną promocję regionu, ponieważ można realizować je tylko na konkretnym obszarze i z myślą o konkretnej grupie docelowej. Pamiętać trzeba jednak o wartościowym i przemyślanym komunikacie reklamowym. To od niego uzależniony jest bowiem sukces całej kampanii.

Media społecznościowe

W aktualnej rzeczywistości funkcjonuje powiedzenie, że „kto nie korzysta z mediów społecznościowych, ten nie żyje.” Jest w tym trochę prawdy, ponieważ obecnie zdecydowana większość społeczeństwa posiada konta na portalach typu Facebook czy Instagram. Z tego powodu promocja w obrębie tych kanałów jest tak istotna. Na oficjalnych profilach miasta powinna być prowadzona stała i konsekwentna komunikacja z odbiorcami i turystami z innych regionów. Warto również regularnie publikować różnego rodzaju ciekawostki, informacje o ofercie kulturalnej czy turystycznej. Tego typu działaniami powinien zająć się specjalista doświadczony w danym obszarze kampanii reklamowych. Niektóre firmy realizują szeroko pojęty marketing medyczny, inne marketing kosmetyczny, a jeszcze inne turystyczny. Media społecznościowe miasta zdecydowanie warto oddać w ręce fachowca.

Zadbaj o turystów, czyli gadżety reklamowe

Jeśli rozwój twojego regionu nastawiony jest przede wszystkim na turystykę, warto skupić część działań reklamowych na typowych dla niej produktach. W mieście nie powinno zabraknąć zatem różnego rodzaju stoisk z magnesami, kubkami i innymi gadżetami z logotypem waszej gminy. Kluczowy jest oczywiście także druk pocztówek, które są symbolem turystyki na całym świecie. Handel tego typu produktami to najczęściej inicjatywa prywatna, jednak władze miasta powinny z konkretny i wyraźny sposób wspierać takich przedsiębiorców i inwestować w produkcję różnego typu materiałów promocyjnych.